Daar word op die oomblik in die kerk meer gepraat oor self-ontplooiing as oor self-opoffering.-Anon.......As ‘n kerk haar woorde begin devalueer, dan word die kerk ‘n ramp vir die volk. - K Schilder

10/21/2008

Bly te kenne....



Hierdie Sumeriese reliëf beeld van Lilitu, ook genoem Lillake soos op die kleitablet hiernaas, dateer uit die jaar 2000 VC .









'n Meer romantiese voorstelling deur die fantasie-kunstenares, Beth Hansen-Buth.




5 comments:

Mart said...

Isaiah 34:14

Wildcats shall meet with hyenas,
goat-demons shall call to each other;
there too Lilith shall repose,
and find a place to rest.
There shall the owl nest
and lay and hatch and brood in its shadow.

Mart said...

Lilith, aside from a stray reference comparing her to a "screechowl" (the translation is debatable), does not appear in the Bible itself. It is in Rabbinic midrash (presumably relying on earlier legends) that we find the full delineation of Lilith.

The rabbis began with the Biblical reference to man's first creation as a bisexual being--"male and female He [God] created them [the first human]". Some of the rabbis found in this image something similar to what Aristophanes proposed in the Symposium: a dual bodied being later divided into two who must thereafter seek each other out. But others tried to take into account the later creation of Eve detailed further on in the text.

If woman was created from Adam, after his initial creation, than what happened to the female created at first? The answer, according to the Midrash, was that she was Lilith; created with Adam, she refused to comply with Adam's demand that she submit herself to him, and in the end fled from him by using the Ineffable Name. Adam then complained to God about his loneliness, and the creation of Eve followed, together with the "Fall" and the Expulsion from Eden. Adam, blaming this on Eve, separated from her, and for a time reunited with Lilith, before finally returning to Eve. (The details of this first soap opera are reported with various embellishments.)

Lilith bore Adam a number of children in this interval, who became the demons.

Michael said...

As ek nou hierdie besondere fantasie lees en sien hoeveel genot dit veroorsaak het dan kan ek maar net erken dat sonder God maak die ideale verhouding tussen man en vrou nie sin nie.

Daar is dae wat ek ook maar wil toegee aan die relatiwistiese beskouing wat sou wou dink dat daar nie iets soos 'n ideale verhouding is nie. Dan onthou ek maar net hoe hopeloos ek sonder Christus was.

Groete,
Michael
P.S. Dit is interessant om te wonder wat die nut van hierdie storie is... behalwe vir komiese afleiding

Liza-Nel said...

Michael vir my hou die 'Lilith'- mite nie eens komiese afleiding in nie en ek glo darem ook nie een van ons hier val vir haar "claim to fame nie" of neem die "dame" êrenstig op nie.

Dit interesseer my slegs in die sin dat 'sy' en ander soortgelyke gedaantes deesdae oral kopuitsteek en aanspraak maak op Bybelse erkenning en ek graag sou wou weet in hoe 'n mate die Bybelse verhale en spesifiek die in die OT beïnvloed is deur die antieke en in besonder die Sumeriese mites...?

Verder was dit mos ook een van Ds Paulus se grootste kopsere gewees -die oorlewering van afgodery en mitiese verhale vanuit die Babiloniese ballingskap waaraan sy gemeentelede so naarstigtelik vasgeklou het en hy hulle oor aangespreek het in Titus 1:14 -“Hulle moet hulle nie langer besig hou met Joodse verdigsels nie” ...

Ons weet mos darem van beter - ek hoop. :)

Michael said...

Hallo Liza,

Jy verwoord my gedagtes heel akkuraat. Dit kan baie moontlik nie beter verwysing kry as Ds. Paulus wat jy aangehaal het nie.

Ek het verlede week 'n gedagte gekry oor "ons post-Christen era"... Hierdie waarneming help die "studie".

Groete,
Michael