Daar word op die oomblik in die kerk meer gepraat oor self-ontplooiing as oor self-opoffering.-Anon.......As ‘n kerk haar woorde begin devalueer, dan word die kerk ‘n ramp vir die volk. - K Schilder

8/20/2008

Brief van 'n voormalige ateïs

I was an atheist/agnostic until about a year and a half ago. At the age of 48, I heard His knocking and followed Him and it has been a fantastic journey so far and I have this feeling that is is only the beginning.
I think the most terrifying moment of my life was the moment before I acknowledged that there is a Creator. Terrifying because I had not acknowledged who He was for 48 years and if it were true...woah, what would that mean for me? It was the last thing in my life I wanted to be true.
But as I came to know Him and through the gift of Christ, I understood that He is all about love. And when I accepted Christ, He accepted me...just as I am, without any judgement but with a gentle, sweet love. Needless to say, it has totally changed my life.
http://www.faithforum.org/challenge/topic.asp?TOPIC_ID=2885

3 comments:

Henrietta said...

Op die Net gekry:

Deathbed admission from 'Atheists'


Published in the Ft. Lauderdale, Florida 'News and Sun Sentinnel'
newspaper . 1968. :

Verbatim quotes by famous Atheists on their deathbeds ---

1. Sir Walter Scott : " Now i know there is a heaven"

2. Taleran (french) :" I am suffering the pangs of the damned"

3. Adams : (tore his hair out as he repeatedly said ):" Oh Christ, oh
Christ, Oh Christ...."

4. Voltaire :" I die abandoned by God and man" (the nurse by his bedside
said that she would never watch another atheist die as long as she lived
because it was too horrific for her)

5. Vollney kept screaming out :" My God my God, my God...." till he
died)

6. Meravue :" Give me opium that i may not think of eternity"

7. Brown :" Devils are in the room dragging my soul to hell"

8. Newport :" Millions and millions of years will bring me no closer to
the end of my torments. O, the unsufferable pains of hell, forever and
forever".

Henrietta said...

‘n Dokter vertel van sy ervarings met sterwendes:

David Nelson, a physician of the nineteenth century, ultimately became a Christian partly because of the experiences he had at the bedside of many of his patients just before the time of their death.

Hier: http://www.grmi.org/Richard_Riss/evidences2/27nde.html

Michael said...

Dink julle dat die "terrified" wat hier van gepraat word kan in woorde beskryf word? As ek 'n skaal daaraan moet heg dan sal dit moet wees soos die vrees / hartseer / verslaendheid wat ek ervaar as ek voor God in my sonde toestand staan, maal met al die kere wat ek dit al in my lewe ervaar het.

Die feit bly dat om ander mense se ontmoeting met God te kan deel uit sy/haar eie woorde is mooi en moet kosbaar behandel word. En om af te sluit moet ek maar net weer erken dat binne sekere gesprekke bestaan hierdie waardering eenvoudig glad nie. Daar is mense wat dit as hulle plig sien om getuienisse soos hierdie uitmekaar te trek, daarop te trap en hulle eie drek-gedagtes daaroor uit te gooi. Jammer dat ek nou hierdie kontras uitlig, maar dit maak baie sin in ons gesprekke.

So, nou sluit ek maar af deur net weer dankie te sê, dat ons Vader homself aan ons openbaar.

Groete,
Michael