Daar word op die oomblik in die kerk meer gepraat oor self-ontplooiing as oor self-opoffering.-Anon.......As ‘n kerk haar woorde begin devalueer, dan word die kerk ‘n ramp vir die volk. - K Schilder

8/21/2008

Slipknot - ‘n slegte invloed?

Alet het ‘n rukkie gelede vir ons ‘n stuk geskryf oor hoe musiek haar positief beïnvloed het.

Mens kry baie soorte musiek en baie is die laaste paar dae gesê oor Slipknot se tipe musiek en of dit 'n slegte invloed op tieners het aldan nie. (Daar word beweer dat die jong man wat ‘n seun met ‘n swaard gedood het, ‘n groot aanhanger van hulle was). Ek het pas na hulle geluister (link op Beeld, hier: http://www.news24.com/Beeld/Video/0,,3-2082_2378871,00.html ).

Ek sou graag wou hoor wat die jongeres onder ons soos Alet hieroor sê, en natuurlik enigeen van julle wat ook jonger kinders het en/of bekend is met die onderwerp?

11 comments:

Mart said...

'Skuus, Henrietta. Ek's nou laaaaankal nie meer 'n teenager nie, maar ek het ook al Slipknot se musiek gehoor. (Ek moet bieg, dit val nie regtig in Chopin se kategorie nie.)

Ek wil my tog ongenooid uitlaat en sê dat daar baie ander veranderlikes ook is, behalwe bv. Slipknot se idee van musiek wat 'n vrek negatiewe invloed op 'n jongmens se gemoed kan hê.

Maar wag, laat ek my eerder uit die tienersake uithou! ;)

Henrietta said...

Mart, jy s^e iets van " ongenooid " - Jammer as ek die indruk gewek het dat net sekere ouens "kwalifiseer" om hieroor te praat ... natuurlik kan jy of enigeen hieroor praat! Ek het my kinders in die " Rodney Seale" - dae grootgemaak (hy het baie by skole en kerke rondgegaan en oor die invloed van musiek gepraat) - ek is dus nie meer so " aktief" gemoeid by opvoeding nie! Kan 'n mens dalk sekere maatstawwe neerl^e vir wanneer is musiek " goed" of " sleg" ? Is dit sommer oudtydse stories dat musiek jong kinders kan be"invloed?

Mart said...

What genre does Slipknot belong to?
Hard to explain, but let's put it this way: they're a band that fuses elements taken from hardcore (ie. aggressive vocals, heavy chunks of distortion), goregrind (ie. blast beats, gore imagery), and modern rock. They're not metal, and they're certainly not plain hard rock either.

Are Slipknot "satanists"?
If you're using the judeo-satanic visuals Slipknot employs on their stage set, album covers, and merchandise as grounds for them being a satanist then you certainly know nothing about the religion at all. Satanism is a separate religion, its no different from Buddhism, Wicca, Taoism, and others. The reports you hear about satanists sacrificing animals, engaging in mignight orgies, burning churches, etc. are URBAN MYTHS. People who commit such acts are called anti-Christian, not satanists.

Anti-Christians are people who do things that desecrates christianity because they believe it makes them look evil. Scrawling 666 on your notebook for starters is considered anti-Christian because according to the Bible, it stands for the number inscribed on the head of the anti-Christ when he/she appears during the time of the Revelation. The goat symbolizes the face of the devil or the shape of the baphomet, again: according to christian beliefs, and so on and so forth. Most bands who uses these symbols are just doing it to attract attention and scare people....nothing more.

Slipknot may be considered anti-Christian because of their prolifient use of these symbols, but they already admitted that the use of it are for entertainment and shock purposes only.


http://www.black-goat.com/faq.php

Henrietta said...

Waarom wil ek meer weet oor dié groep? Ek het vier pragtige kleinkinders, met die vyfde enetjie oppad. Verder is ek so lief vir kinders en as onderwyskundige, wéét ek hoe beïnvloedbaar hulle is.

Ek het bietjie gaan rondlees oor hier die uiters gewilde groep:

In die jaar 2001 is hulle benoem as “ one of the "50 Heaviest Albums of All Time".

Hulle is skynbaar ‘n hele paar keer vir Grammy’s benoem en het in 2006 wel ‘n Grammy toekenning gekry.

‘n Paar goed het gevaarligte vir my as Christen laat flikker:

*“In February 1996, guitarist Steele left the band due to his Christian beliefs; though the other band members were prepared to allow him to stay, Steele decided to leave.” - Waarom is hy as Christen daar weg?

*Van die titels van hulle albums soos “ Mate.Feed.Kill.Repeat.” en “All Hope is gone” Is dit in lyn met die Bybelse idees, soos respek vir die lewe en ‘n lewende hoop?

* “…. for entertainment and shock purposes only. (Die laaste sin in Mart se aanhaling). Dit is duidelik dat hulle gedaante-verwisselings oor die jare ondergaan het en doelbewus aan ‘n spesifieke “image” gewerk het. Maar wat is die doel daarvan? Ek lees bv dat hulle hard gewerk het ‘n “anti-image concept”. Waarom agter maskers wegkruip? Waarom is die maskers so uiters afskuwelik? Waarom die aggressiewe lirieke en bepaalde musiekaanslag?

Op Wikipedia lees ek ook die volgende :

“The band's primary influences include Black Sabbath, Slayer, Judas Priest, Korn, AC/DC, Kiss and Beastie Boys.” (Henrietta sê: Sjoe, wat sal Rodney Seale hiervan sê?)

“The lyrics generally follow a very aggressive tone and feature themes such as darkness, nihilism, anger, disaffection, love, misanthropy and psychosis. Rick Anderson of Allmusic regards the group's lyrics as "not generally quotable on a family website".There has been controversy surrounding Slipknot's lyrics, including a case in which a pair of young killers blamed the lyrics from the song "Disasterpiece" for their vicious crime[90] and a case in 2006 in which lyrics from the song "Surfacing" were found at the site of a grave robbing. However, the band has never faced official allegations that their lyrics incite violent or criminal behaviour.”

Ai, ek voel nie baie lekker oor wat ek gelees het nie….

Michael said...

Dit is baie jammer dat ek nou eers van Slipknot te hore gekom het. Wat my pla is dat hulle "styl" gebaseer is op iets wat ek "anargistiese uitdrukking van opinie" sal noem. Dit pla my om een rede en ek kan dit die beste verwoord aan die hand van 'n insig wat ek op universiteit gehoor het.

Dit kom daarop neer dat die humanistiese verval verloop gewoonlik soos volg:

Fase 1. Doen aan andere soos wat jy aan jouself gedoen wil hê. (Onthou dit is die menslike "dekreet" nie die Goddelike een nie)
Fase 2. Doen aan andere sonder om hulle skade aan te doen.
Fase 3. Doen aan andere sonder om hulle "permanente" skade aan te doen.
Fase 4. Doen aan andere wat nodig is om jou “vooruit” te laat gaan.
Fase 5. Doen aan andere enige iets wat jou 'n "kick" sal gee...

Enige iemand wat 'n boodskap in die wêreld instuur, maak nie saak wat jou "styl" is nie, beïnvloed ander mense.

By watter nommer sou julle dink is Slipknot se boodskap/pe.

Groete,
Michael

Lills said...

My liewe Mams Henrietta
Prys die Here dat mams ons so goed groot gemaak het (ek dink ek het die rodney seal generasie NET gemis, maar tog het Mams my daarmee groot gemaak)

My werk deesdae is om met jongmense te werk, so ek hoop ek kan van my point of view bietjie agtergrond gee.
Ek luister self nie na hard rock musiek nie, ek noem dit "angry" musiek. Dit roer my gees na die verkeerde kant toe om - menende dat ek wil gil as ek sulke musiek hoor, dit maak letterlik my ore seer!

Van my vriende luister wel daarna of het daarna geluister en ek WEET dat daardie musiek tieners al telkemale be"invloed het.
En ek weet van hulle stry ONGELOOFLIK met my, maar daar is net al te veel gevalle waar tieners betrokke geraak het met sulke musiek en dan selfmoordneigings, depressie, aggressie of soortgelyke gedrag getoon het.

Met my SCAS (Diensjaar vir Christus) het ons opleiding gekry in verskeie areas. En ek self was 'n getuie oor die houvas wat musiek op een van my spanlede gehad het.
Hy het letterlik JARE gesukkel met depressie, en wou nie sy musiek opgee nie.

Ek weet wel dat daar Christen hard rock bands is, en van die jongmense het al die musiek vir my gespeel sodat ek na die woorde kan luister. Ek weet dat die Here ons almal verskillend gemaak het, so ek judge nie die musiek self nie. Ek's meer concerned oor die lirieke en die uitwerking daarvan op mense...
Ek het erens eendag gelees dat musiek bestaan uit die woorde, melodie en die ritme:
Die Ritme spreek tot jou liggaam, dit wat jou koppie laat knik of daai voetjie so laat jeuk.
Die melodie spreek tot jou siel, maw dit stir jou emosies. Dink maar aan die "soppy" love songs en hoe dit jou soms hartseer laat voel of reminis??
Die woorde spreek tot jou gees. En dis juis hier waar die groot probleem inkom. Want dis groepe soos Slipnot, Iron Maiden, KISS, ACDC en soortgelyke bands wat die lirieke skryf wat HORRIBAAL is!

Maar ek het ook slegs leke kennis, as iemand wat self daarna luister of geluister het meer insig het en dit kan deel?

Alet said...

Great onderwerp, Henrietta! Hierdie draad het so baie kante dat ek eerlikwaar nie weet waar om te begin nie...maar here goes:

Kom ons sê, vir hierdie blog se doeleindes, dat die "Swaardman" se geloof (en musiek wat daarmee saamgaan) hom beinvloed het om sy klasmaat te vermoor. Hierdie saak het ook verskillende sienings:

Satanisme, as sulks, kan min of meer onder-verdeel word. "Pop satanism" (en let wel, dis nie paganism nie) is 'n moderne uitvindsel deur Anton LaVey en is gebaseer op moderne materialistiese waardes. Wat vreemd is, is dat die "satan" waarna LaVey in sy boek "A Course in Miracles" verwys, is die koning van materialisme EN is
'n metafoor vir die menslike ego. Paganism kan, aan die ander kant, as onskadelik beskou word want hulle het tog die uitdrukking "An ye harm none, do as thou will" -Wiccan Rede...

Uit die 2 bogenoemde situasies, wil ek fokus op die "pop satanism" idee, want dit sluit materialistiese invloede - soos musiek - in. Maar dan, soos LaVey verduidelik het, is daar 'n fyn lyn tussen jou eie ego en die invloede rondom jou wat daardie ego kan maak of breek. The stronger your own mind and guard against bad influences, the less concerned you should be about such influences.

Slipknot een van die redes waarom 'n hoërskoolseun besluit het om iemand te vermoor? Ek twyfel baie sterk. My musiekversameling sluit 'n paar Slipknot liedjies in en ek waardeer die liedjies vir wat hulle is: musiek met 'n hele ander klank.

Die "Swaardman" het sekerlik baie ander emosionele en sielkundige probleme beleef voor hy sy skokkende uitlating gehad het. Mense moet eerder DAAROP fokus en nie gryp na hipotetiese redes waarom hy dit gedoen het nie.

Henrietta, ek sou my kleinkinders nie uitdruklik aanraai om na Slipknot te luister nie, want onthou as mens 'n "big deal" uit iets maak (of dit nou 'n reel teen iets is of om iets aan te moedig), dan is dit ook gewoonlik 'n "big deal". In hierdie geval is dit beter om die musiek issue glad nie te beklemtoon nie. As jou kleinkinders eendag daarna wil luister, sou ek dit saam met hulle ontdek het en dit dan daar gelos het.

Ek stem heeltemal saam dat Slipknot, en ander groepe soos AC/DC ens., baie van hul simbole en snaaksighede slegs gebruik vir anargistiese- en skokredes. Dis after all net 'n band wat ook probeer geld maak ;).

Alet ***

Henrietta said...

Baie dankie vir die jong stemme van Michael, Lills en Alet - ek waardeer dit, en kry iteressante nuwe perspektiewe.

Michael jy gee 5 punte en vra waar Slipknot inpas - jou punte 2 en 3 praat albei oor skade . Ek het 'n sinnetjie ingehad, wat ek uitgewis het voor ek die berig geplaas het, wat sê: "Dink hulle ooit oor die skade wat hulle dalk mag veroorsaak?"

Ek sou hulle by jou punt 5 pas, maar ek sou ook 'n punt 6 wou bysit:

6. Doen aan andere enige iets solank jy aan die einde van die show soveel geld as moontlik in jou sak steek (Mamon).

Dit is natuurlik so dat daar baie faktore is wat 'n rol speel wanneer iemand uithak (met groot respek gesê), soos die kind (ek kry so seer om "moordenaar" te sê!) se ouers onder andere vertel dat hy deur die jare erg geboelie is...

Dit is wat menslike gedragswetenskap so ingewikkeld maak : daar is nie enkelvoudige antwoorde nie, en baie goed is (nog nie) akkuraat meetbaar nie...

Michael said...

Wanneer dink julle gaan ons in Afrikaans 'n groep soos "Skuifknoop" sien.

Ek sal maar moet werk aan 'n getuienis wat my kinders sal oortuig dat 'n "Skuifknoop" in die verkeerde hande kan moord pleeg.

Dit maar net op 'n ligter trant. My gees het snaaks stil en afgesluit gevoel toe ek hierdie hartseer nuus gehoor.

Groete,
Michael

Mart said...

Ja, Michael, ek dog 'n skuifknoop is iets wat mens by Voortrekkers leer om met 'n stuk tou te maak...:)

Gaan kyk bietjie op Google na Slipknot webblaaie. Ek het hardop gelag, want hulle poging om so grusaam as moontlik te wees, is absoluut deursigtig. Laat my direk dink aan die destydse band KISS, wat ook (suksesvol) van skoktaktiek gebruik gemaak het om meer fans (en geld) te kry.

Ontspan mense, dis bemarking, bemarking, bemarking...

Henry said...

Die eerste ding wat ek doen, wanneer ek na musiek luister is, om dit aan WebsterII New Riverside University Dictionary se definisie te meet.

Musiek is die kuns om toonhoogtes in 'n ordelike wyse te rangskik om sodoende 'n eenvormige en kontinue komposisie te produseer.

Ek moet erken, min van die moderne musiek waarna mens vandag kan luister voldoen aan daardie definisie. Deesdae is daar ook geen melodie in die musiek nie en derhalwe ook geen harmonie nie. Slegs ritme en meestal slegs een of twee toonhoogtes. Ek is jammer, ek sukkel werklik om daarna te luister.

Wat die hartseerste van alles is, is dat hierdie tendens ook in klassieke musiek inbeweeg het. Moderne klassieke musiek is ook bitter moeilik om na te luister. Die glipknope val nie ver van daardie boom nie.